← Nazad
Problem sa koncentracijom? Isprobaj ovih 10 načina da unaprediš svoj fokus

Problem sa koncentracijom? Isprobaj ovih 10 načina da unaprediš svoj fokus

Autor Mihajlo Stanojevic · Okt 2022.

Savremeno doba je puno informacija, društvenih mreža i konstantnih dešavanja koja odvlače pažnje i nimalo olakšavaju fokusiranje na obaveze. Svi smo bili u situaciji kada sedimo za stolom, pokušavamo da učimo ili radimo, ali nikako da uspemo da se koncentrišemo na zadatak.
Kako bismo bili uspešni u školi i na poslu, svima nam je bitno da naučimo kako da se usredsredimo na obaveze i maksimalno iskoristimo svoje potencijala i predviđeno vreme. Zato smo u ovom blogu priprepimili 10 načina kako možeš povećati koncentraciju i izvući najviše iz svog rada:

1.Reši se svega što ti odvraća pažnju

Kako da se koncentrišeš kada ti konstantno stižu poruke na drušvenim mrežama, obaveštenja i notifikacije? U teoriji je lako rešiti se ovog problem, ne koristiš telefon, ali jasno je i nama da je veoma teško ne uzeti telefon kada zasvetli pored tebe.

Naravno i ovo se vežba, a možeš početi tako što ćeš, pre nego što počneš sa učenjem, ostaviš telefon u drugoj prostoriji. Naučno je dokazano da su moždani kapaciteti veći kada je telefon izvan vidokruga.

2.Spavaj više

San je veoma važan za svakodnevne aktivnosti, a pogotovu za energiju i koncentraciju. Telefoni, laptopovi, televizori su uređaji koje smo svi koristili da se uspavamo, međutim električni uređaji zrače takozvanu plavu svetlost koja utiče na mrežnjaču i smanjuje lučenje melatonina, glavnog hormona zaslužnog za san.

Kako bi se ovo izbeglo, ostavi telefon 30 minuta pre spavanja, a ako imaš proble sa spavanjem može pročitati nekoliko strana svoje omiljene knjige.

3.Napravi pauzu

Kada dugo radimo jednu radnju, normalno je da se mozak umori i koncentracija opadne. Jako je važno da odmoriš i daš prostora svom mozgu da se osveži i nastavi sa radom. Znamo da je teško da se posle pauze vratiš ponovo u radno okruženje. Probaj pomodoro tehniku, koja će ti pomoći da bolje organizuješ svoje pauzi i povećaš produktivnost. O pomodoro tehnici saznaj više u našem blogu, i javi nam rezultate.

4.Treniraj

Započinjanjem dana laganim vežbama i pokretanjem tela postižemo razbuđivanje i budimo mozak. U Harvardovom istraživanju iz 2013. godine, redovno vežbanje pomaže pri lučenju hemikalija u mozgu koje su ključne za pamćenje, koncentraciju i mentalnu oštrinu. Takođe i više istraživanja pokazuje da trening luči serotonin, dopamin i norepinefrin koji su ključni za pažnju i fokus.

5.Slušaj muziku

Muzika dokazano utiče terapeutski na naš mozak. Dokazano je da laganija muzika pomažu pri koncentraciji u učenju u radu. Pod laganom muzikom možemo smatrati klasičnu muziku ili zvukove prirode kao što su tok potoka ili cvrkut ptica. Postoji više aplikacija koje nude pozadinsku muziku od kojih možeš birate one koje pomažu pri koncentraciji.

6.Hrani se zdravo

Hrana je gorivo za naše telo i naš mozak. Ukoliko sipamo loše gorivo, nećemo raditi kvalitetno. Zato je jako važno da regulišeš ishranu i obratiš više pažnje na ono što unosiš u telo. Izbegavaj šećere koji se nalaze u čokoladicama i sokovi i zameni ih voćem kao što su borovnice i maline. Antioksidansi u bobičastom voću dokazano utiče pozitivno na pamćenje i smanjuje stres. Pored voća, takođe je važno da unosiš dovoljno povrća i zdravih masti kako bi se mozak nahranio.

7.Postavi dnevne prioritete

Planiranje je jedan od najvažnijih alata koje imamo kada je u pitanju uspešna organizacija i postizanje zacrtanih ciljeva. Svakog jutra, ili čak noć pre, napravi spisak svojih obaveza i svaku put kada jednu obavezu obaviš, precrtaj je. Ovo mogu biti i male obaveze kao što je nameštanje kreveta, što će u tvom mozgu upaliti lampicu da si uradio nešto korisno, što će te učiniti zadovoljnijim i motivisanijim da nastaviš sa velikim obavezama.

8.Kreiraj svoj radni prostor

Uređenje okruženja je jako važno kada je u pitanju bilo kakav rad. Važno je da za uspešno učenje i rad kreiras umirujuć radni prostor. Nije uvek moguće da promeniš svoju sobu ili mesto za učenje, ali možeš probati sa podesivim lampama i monitorim, slušalicama i čišćenjem nereda ukoliko on postoji na stolu. Pripremite okruženje što udobnije kako bi se mozak fokusirao isključivo na učenje.

9.Promeni zadatak

Svesni smo da je obaveza da se fokusiraš na jedan specifičan zadatak, međutim, mozak je mašina koja se umori i dosadi mu jednoličan rad. Probaj da promeniš zadatak, uči drugi predmet ili obavi drugu obavezu kako bi se mozak restartovao i napunio baterije za povratak na glavni zadatak.

10.Treniraj mozak

Naučna istraživanja počinju sve više da dokazuju da vežbanje mozga utiče pozitivno i zapravo je veoma važno kod razvoja kognitivnih sposobnosti mozga kao što su koncentracija i pamćenje. Vežbama kao što su igranje šaha ili rešavanje sudokua, pored kognitivnih prednosti, pomaže i kod razvijanja veštine rešavanja problema.

Uvežbavanje održavanja koncentracije nije nešto što možeš naučiti preko noći. Ovo je proces koji se vežba i koji se uči i stiče vremenom. Veoma je važno naučiti da se koncetrišeš i povećaš svoje šanse za upeh. Nemoj žuriti, kreći se korak po korak, budi strpljiv i uspeh će doći! 

Isprobaj ovih 10 koraka i javi nam svoje rezultate!


Preporučeni članci

Pripreme za prijemni – Kako da Vaše dete upiše fakultet koji želi

Autor Mihajlo Stanojevic · Nov 2022.

Pripreme za prijemni – Kako da Vaše dete upiše fakultet koji želi
Saveti kako da online čas bude zanimljiv – Drugi deo / Alati

Autor Mihajlo Stanojevic · Nov 2022.

Saveti kako da online čas bude zanimljiv – Drugi deo / Alati

Podeli na mrežama

EasyPass je platforma za brzo i lako zakazivanje privatnih časova. Gde god, kad god.

Pronađi profesora Postanite profesor O nama Kontakt
Blog Najčešća pitanja Uslovi korišćenja Politika privatnosti

Za bilo koja pitanja kontaktirajte nas na:

[email protected]
kolačići

Ovaj web sajt koristi kolačiće za poboljšanje korisničkog iskustva. Korišćenjem naše web stranice pristajete na sve kolačiće u skladu sa našom Politikom privatnosti