← Nazad

Spremi se za završni test/prijemni ispit

Spremi se za završni test/prijemni ispit

maj 2022.

Maj mesec (u narodu poznat i kao poslednji voz učenja za testove koji hvataju osnovci i srednjoškolci) je uveliko tu.

To znači da je došlo vreme da se osvrnemo na ono što je najbitnije – Kako se najbolje spremiti za malu maturu ili prijemni ispit? 

Nije važno da li se već uveliko spremate ili tek počinjete sa učenjem, uz malo strateškog planiranja, možete izvući svoj maksimum i biti sigurni da ste spremni.

U ovom blogu otkrivamo savete za učenje koji će vam pomoći da napravite plan, zadržite informacije u glavi i izađete na ispit/e puni samopouzdanja.

Pokrićemo nekoliko najvažnijih tačaka – stil učenja, postavljanje prioriteta i upravljanje vremenom. 

STIL UČENJA

Sigurno ti je poznata izreka “Sto ljudi – sto ćudi!”.

U situacijama kada nam je izazovno da razumemo nečiji izbor, preferencije ili ponašanje ova izreka je tu da nas podseti da smo svi različiti i da je to sasvim u redu!

Zašto ovo pominjemo?

Zato što je važno biti svestan činjenice da određeni stil učenja može odgovarati osobi A, a biti potpuno pogrešan izbor za osobu B.

Savet broj 1: Razmisli koji stil učenja je pravi izbor za TEBE!

Evo prilike da proveriš koji stil učenja ti najviše odgovara.

  1. Vizuelni stil 

Lakše ti je da zapamtiš definicije ili činjenice ako su predstavljene odgovarajućom šemom ili slikom koja asocira sa rečima iz teksta? Najbolje učiš kada je gradivo prezentovano vizuelnim tehnikama poput PowerPoint prezentacija ili dijagrama? 

Glavna tehnika učenja koju treba da koristiš: Vizuelno predstavljanje gradiva

Istina je da ova tehnika može da oduzme dosta vremena, ali ćeš gotovo sigurno zapamtiti sve što si sebi predstavio/la.

  1. Auditivni stil

Najlakše učiš slušanjem predavanja, učešćem u diskusijama ili razmenom ideja? Lakše pamtiš informacije ako ih čuješ ili čitaš naglas? 

Glavna tehnika učenja koju treba da koristiš: Pretvaranje informacija iz verbalno-vizuelnog u auditivni domen, npr. snimanje sebe ili predavača koji izlaže određeno gradivo i stalno preslušavanje gradiva

  1. Taktilni stil

Najbolje učiš nove stvari dok ih “radiš”? Ne drži te mesto? Potreba za aktivnošću i istraživanjem ti ometa pažnju?

Glavna tehnika učenja koju treba da koristiš: Kombinovanje aktivnosti

Npr. kretanje/stajanje/slušanje muzike tokom učenja.

Ostalo je još da razmisliš o tome na koji način ćeš postići najbolje rezultate:

  • Ako učiš potpuno sam/a, u udobnosti svog doma ili u čitaonici?
  • Učiš samostalno, ali te druga osoba preslišava?
  • Sa prijateljem ili grupom ljudi koji se spremaju za isti test kao i ti? 
  • Uz pomoć privatnog profesora?

Ne postoji ispravan ili neispravan izbor kada su stilovi učenja u pitanju, kao ni pogrešan izbor “društva” za učenje. Važno je samo da shvatiš šta tebi najviše prija.

Iskustvo je pokazalo da učenici najradije kombinuju različite načine učenja, posebno samostalno učenje i dodatne časove.

Ako se i ti pronalaziš u ovoj grupi, možeš pronaći privatnog profesora za sebe OVDE

POSTAVLJANJE PRIORITETA

Savet broj 2: Rasporedi svoje vreme pametno!

Ako završavaš osnovnu školu pred tobom je ne tako mali zadatak. Moraš da se spremiš za čak tri testa – test iz srpskog jezika, test iz matematike i kombinovani test. 

Privatni časovi matematike

Privatni časovi srpskog jezika

Ako se spremaš za prijemni ispit za upis na fakultet velika je šansa da se prijemni ispit sastoji od dva ili više testova iz različitih oblasti. 

Privatni časovi biologije

Privatni časovi fizike

Privatni časovi hemije

Da li bi trebalo da posvetiš jednako vreme učenju za svaki test? 

Uslovno rečeno, odgovor je ne.

Ovo je česta greška koju učenici prave tokom spremanja završnih testova i prijemnih ispita. Pridaju jednak značaj testovima iako (najverovatnije) nema realne potrebe za tim.

Da li si i ti prethodnih godina nekim predmetima posvećivao više pažnje, a nekim manje? Ili su ti jednostavno neke oblasti ležale bolje od drugih? Da li si, u proseku, iz nekih predmeta postizao/la bolje rezultate?

Odgovori na ova pitanja će ti pomoći da efikasnije rasporediš vreme, odnosno izdvojiš više vremena tamo gde je zaista i neophodno. 

UPRAVLJANJE VREMENOM

U prevodu #WorkSmarterNotHarder. 

Neka vam cilj bude da napravite raspored aktivnosti pomoću kojeg ćete uspeti da postignete što više stvari za što manje vremena – čak i kada je vremena malo, a pritisci veliki.

Savet broj 3: Napravi dnevni, nedeljni i mesečni plan učenja

Šta bi mogao/la da uzmeš u obzir kada praviš dnevni raspored?

  1. Koju količinu gradiva želiš da pređeš u jednom danu 
  2. Koliko sati u toku dana možeš da izdvojiš na aktivno učenje
  3. Koliko sati u toku dana (nedelje) treba da izdvojiš na obnavljanje naučenog 
  4. U kom delu dana si najodmorniji/a, odnosno kada ti je koncentracija na vrhuncu
  5. Da li ćeš da se fokusiraš na samo jedan predmet u toku dana ili na više njih

Podsetnik: Važno je imati plan, ali takođe je važno da se tog plana i pridržavamo.

To je jedini način da pratiš svoj napredak i ujedno budeš odgovoran/na prema sebi.

Sada je ostalo još samo da ti poželimo puno sreće! 

Do sledećeg čitanja,

Tvoj Easypass.

Preporučeni članci

MUDRO postavljanje ciljeva

maj 2024.

MUDRO postavljanje ciljeva

U ovom blogu otkrivamo savete za učenje koji će vam pomoći da napravite plan, zadržite informacije u glavi i izađete na ispit/e puni...

Kako započeti učenje?

mar 2024.

Kako započeti učenje?

U ovom blogu otkrivamo savete za učenje koji će vam pomoći da napravite plan, zadržite informacije u glavi i izađete na ispit/e puni...

Introvertna deca – pomozite im da vide da nema ništa loše u tome

jan 2024.

Introvertna deca – pomozite im da vide da nema ništa loše u tome

U ovom blogu otkrivamo savete za učenje koji će vam pomoći da napravite plan, zadržite informacije u glavi i izađete na ispit/e puni...

RASUTA PAŽNJA – DA LI VAM JE TO POZNATO?

nov 2023.

RASUTA PAŽNJA – DA LI VAM JE TO POZNATO?

U ovom blogu otkrivamo savete za učenje koji će vam pomoći da napravite plan, zadržite informacije u glavi i izađete na ispit/e puni...

Podeli na mrežama